facebookflickr

1614617 619218611447548 783378276 o

După multe discuţii cu Costel, care ne-a povestit ce frumos e la cabana Negoiu, am hotărât să mergem intr-o tură de 3 zile, iniţial, în jurul cabanei Negoiu. Ulterior am hotărât să reducem tura la 2 zile.

Aşa că, ne-am planificat să plecăm sâmbătă dimineaţa din Bucureşti cu destinaţia Porumbacu de Sus şi de la Porumbacu de Sus să mergem cu 2 microbuze pănă la carieră, de unde începe poteca spre cabana Negoiu. Ajunşi la cabană, să ne cazăm şi să plecăm pe un traseu, ales împreună la cabană. A doua zi, intoarcere pe jos la Porumbacu de Sus. Să vedem cum a mers.

Pentru această tură ne-am strâns 17 persoane (Io, Andu, Mihai Aurelian, Mihai Oproiu, Eliza, Gabriel, Nicoleta, Mona, Silvia, Alexandra, Andreea,  Cătălin, Ştefan, Aurel, Sabina, Camelia, Costel) şi punctul de întălnire pentru toată lumea a fost la Porbumbacu de  Sus, la ora 10.

Toată lumea a fost punctuală şi pe la ora 11 eram toţi în microbuze. Cu microbuzele am mers pe drumul forestier de la Porumbacu de Sus până la carieră. De aici am mai mers puţin pe drumul forestier, până când am dat de poteca spre cabană.

1534723 619218498114226 2042579685 o

Cu toate că ştiam că este cald, parcă nu ne-am pregătit pentru căldura care ne-a lovit pe poteca spre cabană. Drumul până la cabană, pe o potecă desprinsă dintr-un peisaj de toamnă, a fost terminat destul de uşor, urcarea  fiind destul de uşoară. Urcam uşor, ne opream să facem poze, alţii mergeau la pas de promenada şi intr-un final am ajuns la cabana, unde brusc peisajul s-a schimbat, într-un peisaj veritabil de iarnă. Am vazut zăpadă!

Eu am ajuns printre ultimii şi am găsit pe toată lumea ciorbificându-se  cu ciorbă de legume sau fasole. Nu era de bine! Dacă s-a inceput cu ciorbă, mulţi aveau să finalizeze cu somn, probabil.

Într-un final, majoritatea s-a hotărât să meargă la o plimbare, în afara câtorva leneşi. Nu dăm nume!

Am plecat cu gândul să mergem spre Vf. Şerbota, recomandat de cabanier, dar democraţia a hotărât un traseu mai spectaculos-traseul spre Vf. Negoiu. Ştiind că nu aveam cum să ajungem pe vârf, ne-am hotărât să mergem 2 ore, după care să ne întoarcem, ca să nu ne apuce noaptea.

Traseul frumos, dar în multe locuri zăpada era îngheţată şi trebuia să fi atent la fiecare pas, mai ales daca nu aveai încălţările potrivite. Cu ochiul mereu la ceas, am mers timp de 2 ore,  urmărind traseul marcat cu triunghi albastru până la Valea Sărăţii. Aici se unesc pârâul sudic şi pârâul estic al Sărăţii. Pârâul sudic formează o cascadă care cade de pe un perete de stâncă înalt, cascadă pe care noi am găsit-o îngheţată. Peretele de stâncă negru, cascada albastră îngheţată şi zăpada albă din jur a încheiat frumos traseul din prima zi . Trebuia să ne pregătim pentru întoarcere, dar înainte să plecăm, am profitat de zăpada. Şi am sărit, am executat scheme de kung fu, sărituri de leu, la care şi Chuck Norris ar băloşi.

131336 619219454780797 238590867 o

Când am venit, drumul a fost lipsit de peripeţii, dar la întoarcere aventura a început.  Astfel la întoarcere câteva persoane au alunecat de pe potecă în repetate rânduri din cauza zapezii înghețate pe poteca și a neatenției. Ultima alunecare, cred că a fost lungă de vreo 150m și printr-un mare noroc totul s-a terminat cu bine. Așadar, grijă mare pe munte, atenție unde călcați și nu luați muntele în glumă.

1519015 619220458114030 1463154902 o

Dar pănă la urmă toată lumea a ajuns cu bine la cabană. La cabană fiecare a pus pe masă ce a avut, dar Costel de departe a avut cel mai mare succes cu şunca, brânza şi ceapa adusă de acasă.

Costel nu făcea faţă cu tăiatul şuncii! Am avut o viteză de basculare incredibilă, mai ales că am început cu palincă. Palinca de la aperitiv a fost adusă de mine de la tata și a avut un succes răsunător. După fiecare gură, expresia feței fiecărui "degustător" se schimba subit!

Noaptea a continuat cu vin fiert, cu ceai cu rom şi cu mult râs. Mult râs. Unii s-au retras mai repede, alţii au rămas până mai târziu, dar cu toţii ne-am distrat pe cinste.

Am hotărât să facem şi a doua zi un traseu, spre Vf. Şerbota. Astfel, urma să luăm microbuzul şi la întoarcere. Aşa că în afară de Mihai, Mona, Nicoleta şi Gabriel care au hotărât să meargă pe jos până la Porumbacu de Sus, restul am plecat pe traseu la ora 8:20 cu acelaşi plan. La dus să mergem 2 ore şi să ne întoarcem in 2 ore, asftel în jurul orei 12 să fim la cabană.

Din cât am auzit de la grupul celor care s-au dus pe jos până la Porumbacu de Sus, drumul  de aproximativ 20km nu a mers aşa de uşor. Am auzit ceva de mers în patru labe? Vai…

1511469 619220798113996 1003079380 o

Acum revenind la traseul spre Vf. Şerbota, am urmărit traseul cu bandă albastră şi am înaintat uitându-ne la ceas. Traseul mi s-a părut mai uşor, zăpada fiind parcă mai puţin îngheţată. La un moment dat am putut vedea cabana Negoiu din depărtare, mai departe în zare se vedea Porumbacul de Sus, Porumbacul de Jos şi Oltul.

1518401 619221181447291 1063324421 o

Am continuat urcarea printre jnepeni şi am oprit la 3-400m de vârf, la ora 10:00. De aici am început întoarcerea spre cabană, am mai făcut iar o sesiune de sărituri în zăpada şi sesiunea s-a ţinut aproape tot drumul de întoarcere, aşa ca aproape toţi am ajuns uzi din cap până in picioare.

1496070 619221224780620 824608618 o

Ajunşi la cabană, am mâncat o ciorbă şi am plecat spre carieră. La carieră ne aştepta microbuzul care ne ducea la Porumbacu de Sus, unde aveam maşinile.

La întoarcere, am făcut un ocol pe la cascada Şerbota, timpul permițându-ne acest ocol. Cascada este destul de mare, cred că are vreo 70-80m  înălţime, dar nu pot să zic că este aşa spectaculoasă.

1014859 619221461447263 1184906543 o

De la cascadă ne-am intors şi la ora 15:00 am ajuns la carieră. Eram 13 oameni şi a venit doar un microbuz de maxim 10 locuri, dar ne-am ”împrietenitşi toată lumea a intrat în microbuz.

La revedere nea Negoiu, sigur o să ne revedem şi la vară.