facebookflickr

Toti realizam ca educatia este foarte importanta pentru dezvoltarea unui individ. De asemenea mai realizam ca toti suntem diferiti. Si atunci de ce generalizam educatia? De ce existe tipare, programe scolare, de ce exista o line mediana? Si daca intr-un fel sau altul nu corespundem acestei "linii" de ce trebuie sa fim adusi pe aceasta "linie"?

De ce oare alegem calea cea mai usoara?

 

De mici suntem invatati cu frica, frica de BAU-BAU, frica de GAIA, unii mai nefericiti cu frica de bataie...intelegeti ideea. Suntem invatati cu frica pentru a ne putea controla mai usor, pentru a ne ferii de pericol. Cum sa-i explici unui copil ca nu este bine sa mearga pe intuneric sau sa nu intre intr-o camera in care nu are voie? Uite cum vine ... BAU, BAU!

  

Aici intervine si religia. Mie imi spunea mamaia ca Sf. Petru dupa ce murim ne cantareste pacatele si faptele bune. Si dupa cum se apleaca balanta te duci la Scaraoschi sau in Rai.  Saraca mamaie, nu stia in ce se baga...

 

- Pai si mamaie de ce se cantaresc si nu se numara?

- Pentru ca unele pacate sunt mai mari ca altele.

- Pai si care este cel mai mare pacat si care este cel mai mic pacat, sau care este fapta buna cea mai mare si fapta buna cea mai mica?

- Asta numai Domnul nostru stie si numai El stie.

- Si Sf Petru, nu?

- Da si El.

- Dar daca ai stii care cum atarna mai greu ai face in asa fel incat ca balanta sa incline spre Rai, nu?

- Nu, nu, nu trebuie sa te gandesti asa! Te bate Dumnezeu!

 

Hmm...Deja eram frustrat. Dar de ce sa ma bata Dumnezeu?

 

 

Si cand faceam fapte rele ma gandeam deja la Scaraoschi, care statea in intuneric. Si asa a inceput sa-mi fie frica de intuneric si mai mult. Deja era Gaia, Bau Bau, Omul Negru, Scaraoschi...ce mai aglomeratie! Deja mi se parea ca vad ceva, acolo departe in intuneric.

 

Si asa am capatat  frica de intuneric, dar am invatat in felul asta care este diferenta intre bine si rau. Sau cel putin asa cred eu.

  

Ha, ha! Incepe scoala. Niciodata nu am inteles de ce exista note sau calificative. Mai ales in clasele I-IV! Unde este rostul lor?

 

Aaaa, da! Stiu! Nu soptiti! Este vorba de concurenta, asta era!  Prin concurenta progresam si daca nu ar fi concurenta nu am putea sa mai progresam. Concurenta ne stimuleaza! Cat praf in ochii!

 

Concurenta aduce doar ura pentru ca mereu o sa fie un singur invingator! Prima inventie cunoscuta se pare ca ar fi ciocanul; credeti ca cineva s-a intrecut sa inventeze asta? Credeti ca Tesla era cu cineva intr-o intrecere? Sau Einstein?

 

Puteti spune ca la scoala se incepe bine, se fac o serie de materii de la matematica pana la desen! Si de aici putem vedea daca un copil este atras de real sau uman. Dar din pacate cam aici se reduce totul.

 

Exista un singur stil de predare. Stilul de predare nu se potriveste copilului? Neinteresant! Ne gandim sa abordam altfel predarea? Nuuu. Pai daca nu intelege e prost si ii dau o nota proasta. Am rezolvat problema.

Si uite asa apar problemele, aici apar desteptii si prostii.

 

Refuz sa cred in prostie, cum refuz sa cred in geniu! Exista oameni informati si oameni neinformati, oameni motivati si oameni nemotivati, sansa si nesansa.

  

Pana acum am vorbit  de clasele I-IV, dar ce se intampla mai departe? ... hai sa ajungem la ultimul nivel.

 

Nimic bun! Studiem la facultate nu pentru ca ne face neaparat placere, ci o facem pentru ca asa trebuie, asa ne aliniem pe "linia mediana". Majoritatea dupa ce terminam o facultate, invatam sa facem gem si dupa aceea ne apucam sa crosetam.

 

Scoala trebuie sa ne invete sa descoperim ce ne place, sa ne invete cu adevarat ce ne place! O scoala si o educatie ideala trebuie sa se asemene Republicii lui Platon.

 

un cetatzean.

13.12.2010, 00:17

Joomla templates by Joomlashine